·  TEL. 934 782 401 · EMAIL a8047492@gmail.com
 · 

Projectes i realitats

Mediació Escolar


QUÈ ÈS LA MEDIACIÓ ESCOLAR?

  1. QUÉ ÉS UN CONFLICTE?
  • És una situació en què dues o més persones entren en desacord,
  • perquè les seves posicions, interessos, necessitats o desitjos són incompatibles (o percebuts com a incompatibles)
  • en què les emocions i sentiments juguen un paper important,
  • i la relació entre les parts implicades es veu deteriorada o enfortida, en funció de com sigui el procés de resolució del conflicte.
  1. QUÈ ÉS LA MEDIACIÓ ESCOLAR?

La mediació escolar és una procés estructurat de resolució de conflictes de manera pacífica i constructiva, en què les persones enfrontades es reuneixen en presència de mediadors/es i, mitjançant el diàleg, busquen solucions al problema conjuntament.

Cal dir que la mediació:

  • És voluntària.
  • És confidencial.
  • És imparcial.
  • És un procés en el qual les persones en conflicte prenen les pròpies decisions de manera responsable i satisfactòria. (TU GUANYES I JO GUANYO, TOTS GUANYEM).
  1. QUIN ÉS EL PAPER DEL MEDIADOR/A?

La persona que actua com a mediadora:

  • Té la funció de facilitar la comunicació entre les parts que participen en la mediació.
  • No pren partit, no es posiciona, no busca donar la raó, no fa judicis de valor, sinó que té una relació d’imparcialitat i de neutralitat.
  • Manté, en tot moment, la confidencialitat (exceptuant en situacions molt greus).
  • Vetlla per tal que l'acord sigui equitatiu.
  1. QUI POT SER MEDIADOR?

Qualsevol alumne/a del centre (exceptuant els de 1r d'ESO) pot formar part de l'equip de mediació escolar.

Ara bé!,

Ser mediador/a requereix de formació i compromís personal.

  1. QUAN ES POT SOL·LICITAR EL SERVEI?

Sempre que hi hagi un conflicte entre dos o més alumnes del centre sense resoldre.

Que les dues parts enfrontades estiguin d'acord en participar-hi.

  1. QUINS BENEFICIS ENS APORTA LA MEDIACIÓ?
  2. Proporciona una alternativa constructivaals conflictes que puguin sorgir.
  3. Millora el clima de les aules i dels diferents espais del centre.
  4. Permet la participació activa i responsableen la resolució dels propis conflictes.
  5. Afavoreix l'autoestima i el creixement personal.
  6. Permet eltreball en equip.